Screenshot 2015-02-04 12.36.24

Cocovi Vehnänorasjauhe 150g

16,90 €


Tuotekuvaus

 

Vehnänorasjauhe on vehnän siemenestä kasvatettua orasta, joka on jauhettu helppokäytöiseen muotoon – jauheeksi.

Vehnänoras on huikea ravinnepommi, joka sisältää jopa yli 90 mineraalia ja huomattavia määriä muita elimistöllemme hyödyllisiä ravinteita, mm. kasvua edistäviä aminohappoja: arginiinia, proliinia, seriiniä, tyrosiiniä ja kystiiniä, joiden lisäksi vehnänorasjauheen A-, K- ja E-vitamiinien pitoisuudet ovat korkeat. Lisäksi jauhe sisältää C-vitamiinia, koliinia, tiamiinia, riboflaviinia, pyridoksiinia, niasiinia, pantoteenihappoa, biotiinia, lykopeenia, beetakaroteenia, luteiinia ja foolihappoa.

Vehnänoraassa on runsaasti lehtivihreää eli klorofylliä, jolla tiedetään olevan monipuolisia ravitsemuksellisia vaikutuksia. Vehnänoraan tiedetään sisältävän runsaasti elimistöllemme hyödyllisiä entsyymejä.

Runsaasti klorofylliä eli lehtivihreää sisältävien viherjauheiden lisääminen ruokavaliomme tueksi parantaa lähes aina yleistä vireystilaamme.

Suositeltava päiväannos: Aloita käyttö 1/2 tl, nosta annostus hitaasti suositeltuun 1 – 2 tl vuorokausiannostukseen välttääksesi elimistön puhdistusreaktiosta johtuvaa pahoinvointia.

Käyttö: Sekoita mehun tai pirtelöiden joukkoon. Voit käyttää viherjauheita myös ravinnerikkaiden salaatinkastikkeiden valmistamiseen.

Jos et ole vielä onnistunut löytämään hyvää makuyhdistelmää raikkaan vihersmoothien valmistamiseen – on alla sinulle kolme poikkeuksellisen toimivaa vinkkiä maun, koostumuksen ja ravinnetiheyden suhteen:

1) Avocado: Antaa ruokaisan ja kuohkean koostumuksen smoothiejuomiin (etenkin vihresmoothiet). Tasapainottaa pehmeydellään voimakkaampia makuja. Helposti saatavilla ja täynnä hyödyllisiä ravinteita. Tämä on tärkeä vinkki varsinkin sinulle, jolla on haasteita peittää spirulinan tai klorellan maku

2) Sitruuna: Hapan mehu peittää vihreiden vihannesten tai viherjauheiden tujut maut ra(i)kkaudellaan. Käytännöllinen ja helposti saatavilla oleva C-vitamiinipommi.

3) Terästä juomaa huomattavan ravinnetiheällä viherjauheella (esim. vehnänoras, ohranoras, spirulina, klorella, nokkonen). Jos et ole aiemmin käyttänyt viherjauheita – kannattaa käyttö aloittaa pienistä määristä (1 tl).

Helppo vihersmoothie (1 litra):

– 1 avokado
– Puolikkaan sitruunan mehu
– 1-2 tl viherjauhetta (nokkonen, vehnänoras, spirulina, klorella tmv.) tai vaihtoehtoisesti iso kourallinen tuoreita vihreitä vihanneksia (pinaatti, lehtikaali, minttu, basilika tmv.)
– 2 rkl kylmäpuristettua öljyä (esim. oliiviöljy, hamppuöljy, kylmäpuristetut kasviöljysekoitukset)
– 1/2 dl proteiinijauhetta (riisi-, hera-, herne, hamppuproteiinijauhe tmv.)
– 1 rkl kotimaista hunajaa
– Ripaus puhdistamatonta merisuolaa / Kalaharin suolaa
– Vettä

Säilytys: Huoneenlämmössä, ilmatiiviissä pussissa tai purkissa.

Alkuperämaa: Uusi-Seelanti

Ravintoarvot (/100g)

Energia: 384 kcal
Proteiinit: 24,0g
Rasvat: 3,5g
joista tyydyttyneitä: 0,7g
joista yksittäistyydyttyneitä: 0,7g
joista monityydyttymättömiä: 2,2g
Hiilihydraatteja: 20,3g
joista sokereita: 8,4g
Ravintokuituja: 37,8g
Natrium: 40mg